• Dzień Matki

• "Za twą miłość matczyną nigdy niezachwianą,
            Mogę tylko szyję twą otoczyć ramieniem
            I szepnąć Ci do ucha: Dziękuję Ci Mamo!"

Dzień  Matki  to najpiękniejsze, wyjątkowe i najbardziej osobiste święto w roku. Z tej okazji 25 maja 2018 r. w naszej szkole odbyła się uroczysta akademia. Mali aktorzy  przedstawili przygotowany wraz z wychowawczyniami program artystyczny. Były wierszyki, piosenki, dzieci wręczyły własnoręcznie wykonane laurki i kwiaty w podzięce za trud wychowania oraz miłość, którą od nich otrzymują. Następnie Mamy zostały zaproszone na słodki poczęstunek. Wszystkie Mamusie były zachwycone występami swoich pociech.

• Wycieczka szkolna do Szwecji

• 15 maja 2018 r. zaopatrzeni w niezbędne rzeczy potrzebne w podróży oraz wyśmienite humory, ruszyliśmy "podbijać" Szwecję. Chcieliśmy dotknąć kultury kraju kojarzącego się nam z reniferami, hokejem, muzyką  Abby i...chłodem.

Wyprawa promem przez Bałtyk poprzedzona była zwiedzaniem Gdańska. W Gdańsku mieliśmy okazję zwiedzić Westerplatte, wysłuchać niezwykle ciekawej historii, opowiedzianej przez przewodnika, niewątpliwie pasjonata tego miejsca. Potem przespacerowaliśmy się malowniczym Długim Targiem, zobaczyliśmy Złotą i Zieloną Bramę, Fontannę Neptuna i Kościół Mariacki. Poza tym każdy mógł nacieszyć się pięknym widokiem Starego Miasta w Gdańsku i pstryknąć sobie selfie przy jego bajkowej architekturze.

Wraz z nadejściem wieczoru udaliśmy się na terminal morski i po odprawie biletowej, zostaliśmy zakwaterowani w kabinach. O godzinie 21 statek wyszedł w morze, a my podziwialiśmy Zatokę Gdańską, Półwysep Helski i Trójmiasto z górnego pokładu promu. Rano Karlskrona przywitała nas przepiękną pogodą. Nasz przewodnik po Karlskronie i zarazem organizator wycieczki Pan Kazimierz Leończuk pokazał nam najpiękniejsze miejsca oraz zabytki tego niezwykłego, położonego na 32 wyspach miasta. Na jednej z nich- wysepce skalistej Stakholmen, położonej  w centrum miasta podziwialiśmy  kolorowe domki, stanowiące wizytówkę Szwecji. Oprócz tego zwiedziliśmy kościół Św. Trójcy, starą dzielnicę stoczniowców- Bjőrkholmen, kościół Admiralicji, Nabrzeże Krórewskie- Kungsborn, Bastion Aurora, Marinmuseum- Muzeum Morskie, Wielki Rynek- Stortorget, kosciół Fryderyka. Na koniec wszyscy skosztowaliśmy pysznych, słynnych w całej Europie lodów z lodziarni Glassiaren.

Po drugiej nocy spędzonej na morzu ruszyliśmy na zwiedzanie Malborka. Historię Zamku Krzyżackiego w Malborku opowiedział nam przewodnik, który oprowadził nas po zabytku i pokazał najciekawsze miejsca.

Wycieczka szkolna do Szwecji na pewno pozostanie na długo w pamięci wszystkich uczestników, ponieważ dostarczyła wielu niezapomnianych wrażeń. Niektórzy z nas po raz pierwszy mogli podziwiać przepiękną Skandynawię.

• Kiermasz charytatywny

• Po raz kolejny w naszej szkole odbył się słodki kiermasz charytatywny. Tym razem kiermasz przygotowała klasa VI wraz z rodzicami. Na stołach jak zwykle królowały smakołyki, które błyskawicznie znikały. W tym roku szkolnym dochód z kiermaszy został przeznaczony na potrzeby naszej szkoły, a jednorazową kwotę 320 złotych przekazaliśmy jako dar serca na potrzeby inwestycyjne naszej parafii. Ponadto wygospodarujemy środki finansowe na potrzeby misyjne, które wspieramy od wielu lat.

• Wiosenne Zawody Zrzeszenia LZS w biegach przełajowych

• 23 kwietnia 2018 r uczniowie naszej szkoły: Jakub Olszewski, Patrycja Chalecka, Radosław Klimach, Żaneta Korotko, Martyna Witkowska, Natalia Barszczewska, Tomasz Koprowski, Mateusz Siłkowski, Natalia Makucha i Paulina Dobkowska wzięli udział w Wiosennych Zawodach Zrzeszenia LZS w biegach przełajowych w Dowspudzie. Nasi reprezentanci spisali się znakomicie, zdobywając dwa medale i wiele wysokich lokat. Oto nasi zwycięzcy:

Natalia Makucha- I miejsce, rocznik 2004, dystans- 1350 m

Żaneta Korotko- III miesjce, rocznik 2006, dystans 900 m

Wszystkim sportowcom gratulujemy!!!

• Kolejny sukces w konkursie plastycznym

• 10 kwietnia 2018 r. w siedzibie SPK w Turtulu został rozstrzygnięty konkurs plastyczny pod hasłem "Płazy Suwalskiego Parku Krajobrazowego". Jak zwykle uczniowie naszej szkoły włożyli dużo pracy w przygotowanie swoich prac i przystąpili do konkursu. Na konkurs wpłynęły 144 prace plastyczne z pięciu szkół podstawowych. Nasi uczniowie zajęli następujące miejsca:

II miejsce- Dawid Lewington

II miejsce- Rozalia Chmielewska oraz Izabela Kozłowska

IV miejsce- Anita Kozłowska

IV miejsce- Franciszek Duchnowski

Wyróżnienie otrzymał Jakub Brezgieł

Wszystkim laureatom oraz tym uczniom, którzy wzięli udział w konkursie serdecznie gratulujemy!!!

• Świąteczna Zbiórka Żywności

16 marca dwie grupy wolontariuszy z naszej szkoły wzięły udział w zbiórce żywności w sklepie Stoktotka w Suwałkach. Uczniowie zbierali produkty żywnościowe dla Społecznej Organizacji Przyjaciół Dzieci Przystań w Suwałkach. W akcji wzięli udział: Kacper Karpowicz, Julia Olszewska, Patrycja Godlewska, Rozalia Chmielewska, Żaneta Korotko, Patrycja Chalecka, Natalia Makucha, Anita Zajączkowska. Opiekunkami naszych wolontariuszy były Panie: Krystyna Sztejter i Teresa Bartnik

• Rekrutacja do punktu przedszkolnego i oddziału "0"

Dyrektor Szkoły Podstawowej w Pawłówce  ogłasza nabór dzieci do punktu przedszkolnego oraz oddziału przedszkolnego na rok szkolny 2018/2019

Karty zgłoszenia dziecka do punktu przedszkolnego oraz oddziału przedszkolnego można pobrać w sekretariacie szkoły. Wypełnione karty należy składać w dniach 14-28 marca 2018r.

• Spektakl muzyczno-taneczny "Zuzia i przyjaciele"

• 16 marca uczniowie klas 0-VII obejrzeli spektakl pt "Zuzia i przyjaciele" w Suwalskim Ośrodku Kultury. "Zuzia i przyjaciele", to niezwykle zabawna historia dziewczynki, która uczy widzów hojności, a nie rozrzutności. Pokazuje na czym polega prawdziwa wartość pieniędzy. Spektakl zachwycił wszystkich przepiękną scenografią, choreografią oraz grą aktorską.

• Spotkanie z pracownikami KRUS-u

• 13 marca pracownicy KRUS-u w Suwałkach przeprowadzili uczniom klas I-VII ciekawą i interesującą lekcję pokazową, połaczoną z pogadanką na temat "Bezpiecznie na wsi mamy- upadkom zapobiegamy". Filmy i zdjęcia przybliżyły naszym dzieciom obraz bezpiecznych zachowań oraz czyhających niebezpieczeństw, których można uniknąć w gospodarstwie domowym na terenie wsi. Spotkanie miało także na celu zachęcenie naszych uczniów do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pod hasłem "Bezpiecznie na wsi mamy- upadkom zapobiegamy".

• "Wyloguj się"

• 13 marca uczniowie naszej szkoły wzięli udział w przedstawieniu pt" Profilaktyka przez muzykę pod hasłem Wyloguj się". Spektakl edukacyjny uświadomił dzieciom, jakim zagrożeniem może być częste spędzanie wolnego czasu przed komputerem. Zajęcia były połaczone z zabawą i rytmiką.

• Wybór Dżentelmena Szkoły

• 12 marca w naszej szkole odbył się wybór Dżentelmena Szkoły. Do walki o to zaszczytne miano stanęli chłopcy z klas IV-VII. Uczestnicy konkursu musieli wykazać się nie tylko wiedzą, ale także wieloma niezbędnymi umiejętnościami. Chłopcy wykazali się sprawnością w wiązaniu krawata, zaplataniu warkocza, rozpoznawaniu koleżanek ze szkoły na podstawie zdjęć z dzieciństwa. Po zaciętych zmaganiach najlepszy okazał się Michał Dyjach z klasy V, który otrzymał zasłużony tytuł Dżentelmena Szkoły Podstawowej w Pawłówce oraz nagrodę rzeczową!!!

• Dzień Kobiet- Wybór Damy Szkoły

8 marca w naszej szkole miało miejsce bardzo miłe wydarzenie. Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem Panią Sylwią Milewską przygotował z tej okazji część artystyczną oraz konkurs na Damę Szkoły. Wszyscy Panowie stanęli na wysokości zadania i w szarmancki sposób wyrazili swój szacunek Paniom. W tym roku konkurs na Damę Szkoły Podstawowej w Pawłówce wygrała Oliwia Karwel z klasy VII. Serdecznie gratulujemy!!!

• Wyróżnienie dla Kacpra Karpowicza w wojewódzkim konkursie S.O.S. dla bezdomnych kotów!

• Z przyjemnością informujemy, iż Kacper Karpowicz, uczeń klasy VI otrzymał wyróżnienie w wojewódzkim konkursie fotograficznycm „S.O.S dla bezdomnych kotów!” ph. „Szarobure, pręgowane, rude…”. Konkurs został zorganizowany przez Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku. Głównym celem konkursu było wyczulenie dzieci i młodzieży oraz opiekunów na problem bezdomności zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem kotów.

Serdecznie gratulujemy Kacprowi Karpowiczowi!!!

• Bal karnawałowy

• 13 lutego w naszej szkole odbył się bal karnawałowy dla klas 0-VII. Prawie wszyscy uczniowie przebrali się w ciekawe, oryginalne stoje karnawałowe i bawili się w rytm skończej muzyki, którą specjalnie na tę okazję przygotował Samorząd Uczniowski. Były też przeróżne konkursy i zabawy: taniec z obrusami, balonami, zabawa z kapeluszem. Padł też nowy rekord tańczących "Belgijkę"! Ten niezwykle popularny taniec wykonało aż 30 uczniów!

• Kiermasz charytatywny klasy V, oddziału przedszkolnego i punktu przedszkolnego

• W czwartek 8 lutego i w poniedziałek 12 lutego odbyły się w naszej szkole kiermasze charytatywne klasy V oraz maluszków z oddziału przedszkolnego i punktu przedszkolnego. Wszystkie smakołyki przygotowały mamy naszych uczniów. Na kiermaszu można było zakupić takie pyszności jak: pączki, faworki, ciasta, rurki z kremem, galaretki z bitą śmietaną w kubeczkach, cukierki i inne łakocie. Wszystko błyskawicznie zniknęło ze stołu. Rodzicom naszych uczniów serdecznie dziękujemy za przygotowanie kiermaszu! Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na potrzeby naszej szkoły.

• Dzień Babci i Dziadka

• Święto Babci i Dziadka to jedna z uroczystości, która jest wieloletnią tradycją Szkoły Podstawowej w Pawłówce. Kilkanaście lat temu ówczesny Dyrektor szkoły Pan Sławomir Renkiewicz zapoczątkował i zainicjował huczne obchody tego święta.

W tym roku ta miła uroczystość odbyła się 19 stycznia 2018 r. Aby podziwiać występy swoich kochanych wnuków, zaproszonych babć i dziadków przybyło bardzo, bardzo wielu. Niektórzy przebyli wiele kilometrów, po to, by spotkać swoje małe pociechy i podziwiać ich występy sceniczne. Główny hol szkolny wypełniony był po brzegi! Na uroczystość przybył także Ksiądz Proboszcz Andrzej Opanowski. Pan Dyrektor Tomasz Szymański jak co roku zadbał o miłą i serdeczną atmosferę.

W przepięknie udekorowanym holu uczniowie przedstawili program artystyczny. Dzieci deklamowały wierszyki, śpiewały piosenki, a dziewczynki z klasy V i VI rewelacyjnie zaprezentowały taniec babci do piosenki „Babuszki”. Warto zaznaczyć, że każdy z uczniów wziął czynny udział w przedstawieniu.

Specjalną niespodzianką dla zaproszonych gości była „Familiada” w której udział wzięły Babcie i Dziadkowie. Uczestnicy odpowiadali na przygotowane pytania, w których wcześniej ankietowane były dzieci z naszej szkoły. Wygrały Babcie, które wykazały się ogromnym poczuciem humoru i szeroką wiedzą z zakresu wszystkich dziedzin życia codziennego.

Po odśpiewaniu „100 lat” dzieci wręczyły babciom i dziadkom własnoręcznie wykonane laurki i upominki. W przyjęciu znamienitych gości pomagali Rodzice, którzy przygotowali słodki poczęstunek. Był to niezwykły dzień nie tylko dla dzieci, ale przede wszystkim dla ich Babć i Dziadków. Dzień w którym gościło wiele uśmiechów, wzruszeń i radości. Dlatego też dziękujemy wszystkim Babciom i Dziadkom za bezgraniczną miłość, dobroć i ciepło i życzymy im dużo, dużo zdrowia oraz długich lat życia.

W dniu, w którym w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Babci i Dziadka, gościliśmy także funkcjonariusza policji pana Rafała Domańskiego z Posternku Policji w Filipowie. Pan sierżant złożył naszym Seniorom najlepsze życzenia z okazji ich święta. Przestrzegł przed oszustami podającymi się za wnuków bądź hydraulików, elektryków lub innych "fachowców", którzy wykorzystując naiwność i dobre serce ludzi starszych, próbują ich okraść. Apelował o wyjątkową ostrożność.

W przygotowaniu święta Babci i Dziadka wzięła udział cała społeczność szkolna: uczniowie, rodzice, rada pedagogiczna oraz pracownicy szkoły!!!

• Bezpieczne ferie- spotkanie z policjantem

• Dbając o bezpieczeństwonaszych naszych uczniów w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych, w dniu 19.01.2018 r. odbyło się spotkanie profilaktyczno- edukacyjne z udziałem przedstawiciela policji, Panem Rafałem Domańskim z Posterunku Policji w Filipowie.

Funkcjonariusz przypomniał o zagrożeniach czyhających na dzieci w trakcie ferii zimowych. Omówił z dziećmi zasady bezpieczeństwa podczas uprawiania sportów zimowych i zabaw na świeżym powietrzu. Przestrzegał przed ślizganiem się na skutych lodem jeziorach, stawach i rzekach, a także przed zjeżdżaniem z górek znajdujących się blisko ruchliwych ulic. Uczniowie otrzymali wskazówki jak bezpiecznie bawić się na śniegu i jak zachować się na kuligu. Dzieci, które pozostają w domach zostały poinformowane o konieczności zamykania drzwi od wewnątrz i o zakazie wpuszczania osób nieznajomych.

Przekazaną wiedzę z zakresu bezpieczeństwa pomogła utrwalić prezentacja multimedialna, która zobrazowała dzieciom jakie niebezpieczeństwa mogą czaić się na nich podczas wypoczynku zimowego. Na zakończenie spotkania wszyscy uczniowie otrzymali okolicznościowe kolorowanki.

• Warsztaty dziennikarskie

• 18 stycznia uczniowie klasy VII wraz z Pania Krystyną Sztejter oraz Panią Marią Chomicz- kierownikiem Biblioteki Publicznej w Pawłówce wzięli udział w warsztatach dziennikarskich, zorganizowanych przez Bibliotekę Publiczną im. Marii Konopnickiej w Suwałkach. Podczas zajęć, dzieci zapoznały się z podstawowymi pojęciami z dziedziny publicystyki. Zobaczyły, jak wygląda praca dziennikarza "od kuchni".

W czytelni czasopism odbyły się ćwiczenia, podczas których uczniowie zredagowali szkolną gazetę według własnego pomysłu, pisali artykuły na różne tematy. Potem wszyscy udali się do siedziby Tygodnika Suwalskiego, gdzie redaktor naczelny przedstawił historię i współczeność jednego z najbardziej poczytnych tygodników w Suwałkach i regionie. Pan redaktor opowiedział także dzieciom o pracy dziennikarzy nad przygotowaniem i powstaniem tygodnika.

Na koniec uczniowie odwiedzili wypożyczalnię książek dla dzieci i dorosłych.

• Wigilia szkolna

• 22 grudnia 2017 roku odbyło się wspólne spotkanie wigilijne uczniów wszystkich klas, rodziców i pracowników naszej szkoły. Swoją obecnością na uroczystości zaszczycił nas Ksiądz Proboszcz Andrzej Opanowski. Na odświętnie przygotowanych stołach nie zabrakło typowych, wigilijnych potraw przygotowanych przez społeczność szkolną. Wszyscy łamali się opłatkiem, składali sobie świąteczne życzenia, a każda klasa zaśpiewała wybraną przez siebie kolędę.

Wigilia szkolna wprowadziła wszystkich w miły, rodzinny, świąteczny klimat Świąt Bożego Narodzenia.

• Wycieczka szkolna do Rynu, Świętej Lipki i Kętrzyna

• 19 grudnia uczniowie naszej szkoły wraz z wychowawcami i rodzicami udali się na niezwykłą wycieczkę do Rynu, Świętej Lipki i Kętrzyna.

Pierwszym punktem wyprawy był Ryn. Dzieci zwiedziły tam słynny zamek w Rynie, wysłuchali niezwykle interesujących legend związanych z tym miejscem.

Potem wszyscy udali się do Świętej Lipki- słynnego Sanktuarium Maryjnego, gdzie wysłuchały koncertu przepięknych, bogato zdobionych organów z ruchomymi elementami.

Ostatnim etapem wycieczki był Kętrzyn, gdzie uczniowie odwiedzili Konsulat Św. Mikołaja. Mieści się on w starej fabryce bombek.
            Zwiedzanie rozpoczęło się od fabryki, w której pomocnicy Świętego Mikołaja przygotowują piękne bombki. Wszystko robi się tam własnoręcznie. Pan Zygmunt pokazał, w jaki sposób ze szklanej rurki powstają bombki o różnych kształtach.
            Każdy uczestnik dostał 2 bombki i mógł je sam udekorować, wykazując się kreatywnością. Pędzlami, dzieci nanosiły na szkło specjalny klej tworząc swoje wymarzone wzorki, po czym obsypywały rożnymi kolorami brokatu.
            Po ozdobieniu trzeba było  pozostawić je na kilkanaście minut w specjalnym miejscu, aby wyschły. Ten czas dzieci wykorzystały na zwiedzanie muzeum bombek mieszczącego się piętro wyżej.